ad68, creatieve reclame producties

Ideeënfabriek Henry Wassink en grafisch vormgeefster Cynthia Schippers vormen samen ad68. Dat veel meer is dan een reclamestudio, en het bovendien net even anders doet dan anderen. Er waren bijna geen iconen genoeg om de breedte aan te geven van waar de creativiteit en kunde van het duo toe reikt. De advertenties, huisstijl-ontwerpen, magazines, acties, illustraties, animaties, brochures, filmscripts en campagnes die ze leveren passen net zo gemakkelijk in complete concepten, van a tot z verzorgd en tot in detail doorgetrokken. En in dit alles weet ad68 ook te verbinden met andere ondernemers. Bijvoorbeeld door het hosten van de culinaire netwerkdiners ‘Nice to meet you too…’; wat is heerlijker dan samen te sparren en tenslotte elkaar verder te helpen. Door de gestage opbouw in naam kwam in 2019 de voorlopige kers op de taart met de nominatie voor de Ondernemersprijs 2019 , categorie klein, van ondernemers- vereniging PRO in Purmerend/Waterland. Dat maakt toch best wel trots en toont aan dat ad68 helemaal op de goede weg zit. Naast de ‘in-house’ expertise beschikt ad68 overigens ook over een groot en kwalitatief netwerk van kundige specialisten en vakmensen. Waarmee daadwerkelijk elk aspect van een opdracht kan worden ingevuld en deze compleet wordt afgeleverd. One stop shopping dus, voor je marketing, communicatie en reclame …

Henry Wassink

Art Director en illustrator Een continu borrelende creativiteit die altijd en in alles een uitweg zoekt. Een knop die altijd ‘aan’ staat, daar kan Henry niets aan veranderen. Dus hij maakt er volop gebruik van, voor zijn klanten, en voor zijn eigen projecten, die dingen die hij belangrijk vindt. Zoals campagnemateriaal om straten veiliger te maken voor spelende kinderen, kleurplaten verspreiden om de lockdown mee door te komen of het maken van een puzzel van Purmerend waarmee ad68 in samenwerking met Rijser, kartonnage Amsterdam en Speelgoedwinkel Cruijff velen blij verraste.

Tot 10 jaar geleden werkte hij als art director bij reclamebureaus waar hij de uitingen verzorgde voor onder andere franchise meubelorganisaties, bruin & witgoed inkooporganisaties, diverse supermarkten en keukenketens. Hier ontwikkelde hij een speciale antenne voor alles wat met retail te maken heeft. Hij bouwde er een schat aan ervaring op. Hij begon voor zichzelf vanuit de wens het op zijn eigen manier te doen. Persoonlijk te maken, en ook breder te werken. Met als uitgangspunt dat je samen – met opdrachtgevers en andere ondernemers – tot mooie dingen kunt komen. Waarbij hij ongeremd de kraan kan openzetten van eindeloze ideeën.

Cynthia Schippers

Vormgeving en dtp Van een retail-reclamebureau, naar de reclameafdeling van de Hema om vervolgens de stap te maken naar lifestyle-, mode- en andere tijdschriften als Glamour Magazine, Tom en Sandwich… etc. In haar ruim 20 jaar ervaring als grafisch vormgeefster zette Cynthia Schippers menig brochure en magazine in elkaar, voor diverse branches, van retail tot uitgeverij. Dat doet ze nog steeds, compleet met bijpassende on- en offline advertentiecampagnes. Maar ze doet nog zoveel meer. Cynthia maakt alles mooi: van vormgeving tot het tot in de puntjes uitwerken van alles waarbij niets aan haar aandacht ontsnapt. Van een uitnodiging tot een powerpoint-presentatie, van een winkelsigning tot een display. Ze vertaalt ideeën naar beeld, kent het hele kleurenspectrum en laat haar oog kritisch glijden over balans, opzet en effectiviteit. En ondertussen probeert ze vooral haar kalme zelf te blijven, en het stuiteren over te laten aan Henry.

“Door mijn vakkennis gecombineerd met mijn interesse in mensen en bedrijven heb ik een brede basis om een vertaalslag te maken van het praatje naar het totaalplaatje. Het gaat bij mij altijd om het creëren van een goede balans tussen tekst en beeld. Als vormgever weet ik hoe belangrijk het is om met een passend lettertype, kleur en vorm de boodschap te versterken. En daar gaat het tenslotte allemaal om: jou en jouw boodschap overbrengen op de best mogelijke manier.”